L'Ajuntament de Xàtiva celebra aquest dissabte el tradicional acte d'homenatge dedicat als Maulets per la seua heroica defensa de la ciutat davant les tropes borbòniques l'any 1707, just després de la Batalla d'Almansa que va tindre lloc el 25 d'abril d'aquell any.
A les 12:30 hores tindrà lloc l'acte institucional a la plaça Sant Francesc, junt a la pedra dels Maulets, on s'imposarà una corona de llorer junt al monument i posteriorment es llegirà el manifest a càrrec de Ximo Corts, president de l'Associació Amics de la Costera des de 1993 fins a 2022. L'acte comptarà també amb l'actuació d'Abraham Rivas.
Prèviament, a partir de les 11:30 i fins l'inici de l'acte a la Plaça Sant Francesc, tindrà lloc una Dansà Popular amb eixida des de la Casa de Cultura i organitzada pel Grup de Danses Socarrel amb la participació dels Miquelets del Regne de València.
Cessió bandera Consell Valencià
A més a més, amb motiu de la commemoració d'aquesta efemèride, aquest dissabte a les 11 hores està previst al Museu de Belles Arts-Casa de l'Ensenyança altre acte institucional. Es tracta de la cessió a la ciutat de Xàtiva per part de Josep Lluís Albinyana (primer President del Consell Preautonòmic del País Valencià), de la bandera del Consell del País Valencià (1979-1980).
Aquesta històrica ensenya va ser escollida en 1979 com a símbol oficial del Consell del País Valencià, organisme predecessor de les actuals institucions de la Generalitat Valenciana, i s'exposarà des d'aquest dissabte i durant les pròximes setmanes al Museu de Belles Arts.