Els Jardins de Vivers seran demà, dissabte 18 de novembre, escenari de la jornada lúdic educativa que s'organitza a València amb la finalitat de commemorar el Dia Universal de la Infància, que se celebra cada 20 de novembre per a recordar la signatura de la Convenció sobre els Drets del Xiquet amb la finalitat de difondre'ls i sensibilitzar a la ciutadania sobre ells.
“Preservar el benestar físic i psíquic dels xiquets i joves i la seua educació és vital per a garantir un futur prometedor. Tots ells són hui la llavor dels valors socials del demà”, ha manifestat, “És el nostre deure, des dels mateixos nuclis familiars i la societat, garantir que tots els xiquets tinguen les mateixes oportunitats de desenvolupament i creixement”, ha indicat.
Durant la jornada, organitzada per la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, en col·laboració amb la Regidoria de Joventut, Infància i Família de l'Ajuntament de València i altres 18 entitats i organismes, es realitzaran activitats gratuïtes relacionades amb la promoció dels drets de la infància perquè menors, adolescents i les seues famílies poden conéixer els drets dels quals són titulars a través de jocs i activitats gratuïtes.
Per exemple, es realitzaran una sèrie de tallers, jocs i activitats relacionats amb alguns dels drets recollits en la Llei d'Infància i Adolescència de la Comunitat Valenciana: com són el dret a la protecció de la vida i de la integritat física i psíquica; el dret a la informació; drets de ciutadania o els drets relacionats amb el medi ambient, l'entorn urbà i la mobilitat.
L'ambientació de la jornada està inspirada en la temàtica del joc de taula sobre drets d'infància i adolescència 'Emmudiks attack', de manera que cada xiquet i adolescent participant representarà un heroi que aniran vencent als monstres que volen atacar els drets recollits en la Llei. Per a això, hauran de realitzar i participar en els tallers i activitats que cada entitat haurà elaborat.