Diumenge que ve, 26 de març, la Regidoria d’Agricultura de l’Ajuntament de Meliana, en col·laboració amb diversos productors i col·lectius, posa en marxa al nucli rural de Roca un mercat artesanal i de proximitat on tindran un lloc destacat els productes de l’horta. Obrirà les portes a les 10.00 hores.
Es tracta d’un mercat singular i participatiu que naix amb la humil però ambiciosa pretensió de convertir-se en un punt de trobada i d’expressió de la cultura valenciana. Un espai obligat per a conèixer l’Horta. Es tracta d’un mercat dins de la xarxa dels mercats de la terra, en este cas vinculat a l’horta.
Així, detalla la regidora, “es podrà fer una ruta guiada amb què descobrir algunes de les meravelles de l’horta, la seua gent i el paisatge”. S’hi podrà presentar un llibre o un disc de música en valencià, donar cabuda a qualsevol iniciativa vinculada a l’horta, tallers per a grans i menuts, demostracions i venda de productes artesans (cabassos, espardenyes, ceràmica, roba, cuir, etc.) però, al centre de tot, l’activitat agrària. Un mercat de productors, de venda directa on conèixer varietats de fruita i verdura locals, cultivades a les portes de la ciutat de València.
La finalitat és que s’hi puguen trobar parades de fruita i verdura, productes transformats (cremes, sucs, conserves, melmelades, etc.), pa, mel i derivats, fruits secs, cosmètica i productes d'higiene; i una botiga on trobar tot allò que no aporten directament els productors. A més, Martí destaca que “també es podran adquirir coses de les parades i deixar-les a la barra del mercat perquè les cuinen i, així, fer una degustació mentre es disfruta d’una actuació musical”. Per tant, també té la intenció de convertir-se en una alternativa d’oci per a totes les persones.
El mercat s’instal·larà al Casó, al nucli rural de Roca, pertanyent al municipi de Meliana, també conegut pels seus llocs de restauració i pel betlem monumental que es munta cada any. S’hi pot arribar per la V-21 des de l’eixida de Port Saplaya; o bé des de Meliana per la CV-313 o camí de la Mar. També amb bicicleta pel carril bici València-Puçol, enllaçant després amb el carril bici Meliana-Roca paral·lel a la CV-313, per on transcorrerà el futur Anell Verd Metropolità. També s’hi pot arribar amb el tren de rodalia. Concretament, amb la línia C-6 amb parada a Roca-Cuiper. El nucli de Roca es troba enmig de l’horta i pròxim a la platja de Meliana, connectada també amb carril bici.