L'espectacle 'Mauthausen. La voz de mi abuelo', de Teatro Trajín, arriba hui divendres 5 de maig a les 20 hores al Centre Cultural de Xàtiva (CCX).
Aquesta proposta naix de la declaració en forma d'entrevista que li van fer l'any 2003 a l'exiliat espanyol Manuel Díaz, supervivent del camp de concentració de Mauthausen, en la qual conta la seua fugida d'Espanya després de la sublevació de Franco i el periple que el va portar a recórrer Europa fins al camp de concentració alemany de Mauthausen, on va estar des de 1940 fins a l'alliberament a finals de la guerra per part de l'exèrcit nord-americà.
El projecte naix en 2018 amb l'estrena d'aquesta obra de la mà d'Inma González, qui té la necessitat de donar-li forma a la història que li va contar el seu avi. L'espectacle va ser candidat als Premis Max 2019 a millor espectacle revelació i millor dramatúrgia revelació. En 2020 va repetir candidatura a millor espectacle revelació. També està recomanat per la Xarxa de Teatres i SAREA. A més a més, ha obtingut el premi a millor espectacle de sala a la Fira de Teatre de Castella i Lleó de Ciudad Rodrigo en 2019, i el premi a millor text i espectacle en el Festival TOC El Puig 2019.
Les entrades es poden aconseguir a la Casa de Cultura.