La Regidoria d'Igualtat de l'Ajuntament de Paiporta ha llançat una campanya per a promoure el joc no sexista entre la població més jove baix el lema 'Jugant amb la igualtat'. La iniciativa consisteix en el repartiment de fullets explicatius de què és el joc sexista i com es pot evitar, amb la finalitat de no estigmatitzar ni condicionar el joc de les criatures en funció del seu gènere. Al mateix temps, s'ha repartit un retallable amb el mateix objectiu, en què xiquetes i xiquetes poden disfressar uns personatges amb vestits diversos independentment del gènere que tinguen.
Aquests fullets i retallables es repartiran a tot l'alumnat d'Educació Infantil i Primària de tots els col·legis de Paiporta, és a dir, a més de 2.640 xiquets i xiquetes.
Entre les recomanacions que es realitzen a través dels fullets estan les de triar joguets que estimulen la cooperació i la participació de totes i tots, que potencien la igualtat, el desenvolupament de sentiments i afectes, i la cura de persones sense diferenciació entre xiquetes i xiquets i, al mateix temps, evitar joguets, jocs o videojocs violents. Així s'educa la resolució de conflictes de forma positiva, constructiva i creativa.
La campanya també inclou missatges com que no hi ha colors ni tipus de joguets per a xiquetes i xiquets, que s'han d'elegir joguets lliures de prejudicis, i que la diversitat és més important que la quantitat. “Els joguets no tenen gènere, xiquetes i xiquets ens podem divertir sense diferències, jugant a les mateixes coses”, finalitza el fullet.