La Generalitat va otorgar, a títol pòstum, en les celebracions del 9 d’octubre, l’alta distinció de la institució a Leoncio Badía, el conegut soterrador republicà de Paterna.
Ramón ha recrodat que des del passat mes d’abril de 2018 hi ha una moció aprovada per tots els grups municipals en la que s’instava a l’Ajuntament a realitzar un homenatge a Leoncio Badía, així com posar el seu nom a la plaça d’entrada al cementeri de Paterna.
Compromís ha recordat que “tots els grups polítics van reconéixer així el paper de Leoncio Badia en el procés actual de recuperació de la memòria i la dignitat de les persones assassinades pel franquisme”.
En aquest sentit el regidor de Compromís, Juanma Ramón, ha volgut destacar que "sense la valentia i la humanitat demostrada per Leoncio no haguera sigut possible traslladar als nostres dies el testimoni que ha permés a tantes famílies conéixer la destinació de les seues víctimes, és un sense sentit que l’Ajuntament no pose en marxa el compliment de la moció aprovada que va presentar la nostra formació".
Per a Ramón, “resulta inadmissible que un homenatge tan necessari per al poble de Paterna i per a les víctimes del franquisme es demore tant de temps”.