Este dimarts han començat els treballs de restauració dels huit pinacles de la façana principal de l'Ajuntament, una actuació que forma part del projecte general de rehabilitació arquitectònica en el qual s'inclou també la millora de torreta lateral de l'edifici consistorial. El projecte general compta amb un pressupost d'una mica més de 87.000 euros, dels quals prop de 45.000 corresponen a la restauració i consolidació dels pinacles, i els altres 42.000 a la torreta.
Els pinacles estan construïts en pedra arenisca, i estan situats en la part superior de les façanes de la casa consistorial. Tots ells presenten diferents graus de deterioració, especialment visible en dos d'ells, en els quals fins i tot s'ha produït despreniment del material, amb el risc que això pot suposar per als vianants. En estos, concretament, s'ha perdut l'escut de la ciutat, que presentaven com a element identificatiu i ornamental, i que es tornarà a reproduir.
Tal com s'ha donat a conéixer des de l'Àrea de Patrimoni, els treballs a realitzar inclouen tant la neteja superficial en sec d'estos elements arquitectònics com la neteja química, així com l'eliminació dels morters que es troben en mal estat. Una vegada concloguen estes accions, es procedirà a realitzar els anomenats “microcosits” de les peces per a aconseguir la seua reintegració volumètrica i la seua consolidació superficial. Posteriorment, se'ls injectarà resina epoxi i, finalment, es farà l’adequació cromàtica.