L’Ajuntament de Catarroja ha descobert que un total de 83 entitats bancàries i grans empreses devien més de 100.000 euros en la primera acció de gestió i inspecció, impulsada per la regidoria d’Hisenda del Consistori. Els deutes provenien de l’impagament de la taxa de l’1,5 % per ocupació del domini públic i l’Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE).
En la inspecció, el Consistori també ha trobat que 56 entitats bancàries no havien abonat l’IAE. Els bancs devien a l’Ajuntament més de 31.000 euros, però ja se n’han recuperat vora 30.000 euros. Per últim, com a resultat de la inspecció de la Regidoria d’Hisenda, s’han imposat 34 sancions per valor de més de 42.000 euros. S’ha penalitzat a aquelles empreses que no han abonat els diners que devien i d’estes multes ja s’han recaptat quasi 19.000 euros.
Així, en total, després de la primera acció de gestió i inspecció a telefòniques, elèctriques i bancs, s’ha detectat que per impagament de la taxa per ocupació del domini públic, l’Impost sobre Activitats Econòmiques i d’altres impostos, més les sancions imposades l’Ajuntament ha de rebre vora 200.000 euros, dels quals ja se n’han recaptat quasi 120.000 euros.