El diputat de modernització i desenvolupament de l’administració electrònica, Ivan Martí, ha acudit aquest matí a València a la presentació de “I-pobles” amb els representants dels 17 municipis pilot -entre ells Albal, Meliana, Puçol i Rafelbunyol- que formaran part de l’aplicació.
Segons Ivan Martí, “aquest és el projecte més important de la legislatura. Un projecte que permetrà una gestió més eficients dels ajuntaments. A més, facilita una comunicació més fluida amb la ciutadania i més transparència".
Martí explica que ara es treballarà per anar millorant l’aplicació "i així al gener estar funcionant completament quan comencen els més de 100 pobles adherits i que, en poc temps, anem millorant”.
Els pobles pilot, comptaran amb una versió de proba de 'I-pobles' per a que tant els municipis com els usuaris, es familiaritzen amb l’aplicació.
L’aplicació 'I-pobles' forma part del projecte impulsat per la Diputació, per implantar l’administració electrònica a localitats de menys de 20.000 habitants. Aquest projecte té com a objectiu la possibilitat de tractar la informació amb l’administració de forma electrònica, estalviant d’aquesta manera paper i millorant la comunicació amb els ciutadans.
Els usuaris de 'I-pobles' sols hauran de disposar d’un navegador amb accés a internet i un certificat electrònic. Una vegada el tinga, l’usuari podrà fer les gestions amb l’administració des del seu terminal.