Cada tercer dissabte de maig, Massalfassar acull la trobada de cançó tradicional més important que se celebra a terres valencianes: el Cant al Ras.
Enguany ja han confirmat la seua presència, entre d’altres, la Rondalla dels Ports, amb Noèlia Llorens, el grup De Saó, la Quadrilla del Molí, amb Teresa Segarra, Arrop i Talladetes, la Xe-ranga, el grup Els de l’Horta, amb Fernando el Rallat, Milio del Puig, Marga Bolea i Mari Carmen Cuenca, la Rondalla Arnadí amb Xavier de Bétera, la Maria, figura emergent que ha conquerit les xarxes socials amb el seu talent i naturalitat, Marta Margaix amb Berta Iñíguez, Carraixet i, com ja és un costum ben establert, El Xarquet, l’escola de tabal i dolçaina de Massalfassar que obrirà la nit.
50 anys de Carraixet
Un dels noms més destacats del cartell és el del grup Carraixet que celebra el 50 aniversari de la seua fundació i es reafirma així com la formació amb major longevitat de la història de la música valenciana. Des de l’any 1972, la família Giner ha deplegat una carrera musical caracteritzada pel seu caire festiu i reivindicatiu i ara encara aquesta important celebració amb energies renovades: en els propers mesos veuran la llum un nou disc i un llibre que repassa tota la seua fructífera trajectòria.
Nit de presentacions
El Cant al Ras també és una bona oportunitat per a la presentació de nous projectes o noves formacions.
Així, en l’edició d’enguany els espectadors del festival podran escoltar en primícia algunes peces del primer disc en solitari de la violinista Marta Margaix, 'El violí valencià'.
També es presentarà 'Sira-cota. La història dels instruments perduts', un conte ideat per l’associació Espai de So per a reivindicar el patrimoni musical de les Terres de l’Ebre. La Rondalla dels Ports, amb la veu de Noèlia Llorens, interpretarà un parell de les peces que apareixen al llibre.